Wednesday, November 11, 2009

蔡淳佳: 前座後座


沉默来了很久 待更久
在 右边 担忧 背后的痛
飘移的心前进 又退后
爱到了街头应该怎麽兜

承诺晚了多久 才看透
这前座后座 不属於我
原来说了郑重 该保重
我再也没有理由跟你走(疯)

我真的有抱紧你的冲动
我真的有想起你而感动
然而她的香味残留衣袖
那已渗透渗透你的心中

我真的有抱紧你的冲动
我真的有想起你而感动
但播放的回忆(爱情)属於朋友
我已没有没有资格逗留
怎能不放手

我真的有抱紧你的冲动
我真的有想起你而感动
但谁能够保证这次不同
她已渗透渗透你的心中

我真的有抱紧你的冲动
我真的有想起你而感动
明白心动不碰就不心痛
多年以后我们除了问候
还可以握手

P.S.: I have to listen to this song at least once a day, really.

2 comments:

Zheng WuLeow said...

Man, I used to have this song on repeat too.

A friend introduced 他和她 to me the other day and I thought it was pretty catchy too.

Cai chun jia's MV are all similar, standing around here and there, eyes closed and enjoying the breeze...

mrdes said...

Hi,

I think you are right about her MV...she really has low budget.